ایجاد تحولی نوین در صنعت آب

خشکسالی‌های پیاپی و کمبود نزولات آسمانی همواره مهم‌ترین دغدغه کشاورزان و مسوولان بوده که امروز با بازشدن پای علم و فناوری به تمام بخش‌ها از جمله کشاورزی، آبیاری نوین راهی موثر برای مدیریت بهینه مصرف آب و ضامنی برای تحول و پیشرفت در این بخش است.

بحران کم آبی در سال های اخیر باعث شده تا شاهد گسترش و توجه به اجرای سامانه‌های آبیاری تحت فشار در کشور باشیم.

به گفته کارشناسان بخش آب و خاک، اجرای سامانه های آبیاری نوین تابع شرایطی همچون وضعیت اقلیمی، وضعیت منابع آبی، وضعیت توپوگرافی، مشخصات خاک، شرایط اجتماعی و فرهنگی، وضعیت نیروی انسانی، وضعیت بهره برداری و نگهداری و هزینه‌های اجرایی است.
اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار در مناطق گرمسیری با توجه به محدودیت آب های جاری و کمبود نزولات آسمانی دغدغه مسوولان و کشاورزان را برای تامین آب برطرف کرده و همین امر باعث شده که این روزها کشاورزان به فکر اجرای این سامانه در زمین های کشاورزی خود برای تامین آب موردنیاز باشند.

اجرای سامانه های نوین آبیاری علاوه بر بالا رفتن راندمان بخش کشاورزی و افزایش محصول می تواند باعث استفاده بهینه از نعمت خدادادی آب نیز شود.

امروز مفتخریم که اعلام نماییم ، زحمات و مطالعات کارشناسان نخبه گروه دانش بنیان افشار به ثمر نشسته است و شاهد تاسیس شرکت " مدیا تجهیز آب ارس " با دانش طراحی و ساخت مجهز ترین سیستم آبیاری هوشمند در سطح جهان شده ایم.